Botigueta electrònica o comerç electrònic?

El comerç electrònic ha de ser quelcom més que montar una web i esperar que caiguin les pomes del cel. Vol dir actualitzar les planes amb freqüència, vol dir realitzar els enviaments amb diligència i prestessa, i vol dir ser resolutiu i ràpid en respondre els dubtes d’un posible client. El que no pot ser, es que en un món on tot és inmediat i sense moure’s de casa, triguin un dia i mig en respondre una consulta que has fet sobre un producte que ells ofereixen.

Què passa? Doncs que un dia i mig després ja has comprat a una altra botiga que si van respondre ràpid i amb tota l’informació. El cas és el següent, una consulta a dos planes webs sobre accesoris de moto, on fas la mateixa consulta a la mateixa hora pràcticament, un dissabte a les 20:00 del vespre.

La Botiga Eficient (E a partir d’ara)  et respón el dilluns al matí cap a les 11:00 hores. Han vist el correu, han mirat si tenien el que jo demanava i m’han donat instruccions de com fer-ho i opcions. La botiga Lenta (L a partir d’ara) ha respós un dia i mig després, i adreçant-me a la web del fabricant per després tornar-li a escriure un correu i que ella després em dirà els preus, es a dir que esperem un dia i mig més i llavors sabré el que la botiga E m’ha dit en poques hores només obrir el dilluns…. Potser a més de lenta li podriem dir I de ineficient…

Evidenment, la botiga L  ha perdut una venda d’uns 200 € i escatx, que ha guanyat la botiga E.

Potser va siguent hora que ens donent compte que obrir una botiga electrònica és més que obrir un calaix on hi cauran els calers. Cal donar un servei, i una atenció igual o millor que en la botiga presencial, perquè si alguna cosa té això d’internet és que hi ha  molta competència i gent eficient.

Anuncis

6 comentaris

Filed under economia, internet, personal

6 responses to “Botigueta electrònica o comerç electrònic?

  1. Completament d’acord, encara que no tothom mira i respon els mails amb tanta agilitat que et responen al moment…
    Com a consumidors hem de demanar, i quanta més rapidesa i eficiència més avantatges competitius tindrà l’empresa E (en aquest cas) , però vaja, com a persones també ens hem d’acostumar a que no som els reis del mambo… jeje

    I amb això no vull dir res a favor de la botiga I o L o … que així van perden possibles clients!

  2. Si almenys s’haguessin disculpat per haver trigat un xic en respondre…els detalls són importants i més quan hi ha tanta competència.

  3. Francesc

    cotinua fallant-me l’enllaç al teu blog, almenys pel suistema de blogger d’actualització d’entrades. Aixó que m’avisa si publiques, però em remet a una altra adreça

  4. Ja me n’he sortit s’ha d’entre¡ar http://www.lescabories.wordpress.com/ i jo no hi posava www. que en adreces de blogger no cal. Prova SUPERADA

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s